Jak być lubianym w pracy i zdobyć nowe znajomości?

jak być lubianym w pracy i zdobywać nowe znajomości

Chcesz być lubianym w pracy i zdobywać nowych przyjaciół? – przeczytaj ten artykuł do końca

Zdobywanie znajomych jest z reguły łatwe. Jednak zdobywanie wartościowych przyjaciół jest trochę trudniejsze. Aby być lubianym w pracy musisz z początku ćwiczyć nowe nawyki. Te nawyki są kluczem do sukcesu w relacjach z innymi ludźmi. Dlatego przedstawię Ci je, a Ty już od dzisiaj zacznij nad nimi pracować.

Z początku obiecaj sobie, że niezależnie co się będzie działo Ty będziesz pracował nad sobą. Nie narzekaj na pogodę lub inne warunki w Twoim otoczeniu. Zawsze stosuj reguły zawarte w tym artykule niezależnie od sytuacji. Pamiętaj jesteś tym o czym myślisz. Dlatego ćwicz nieustannie te zasady aż w końcu staną się Twoimi naturalnymi nawykami.

13 kluczowych zasad do bycia lubianym

Poniżej znajdziesz 13 bardzo ważnych reguł. Jeżeli na prawdę będziesz ich przestrzegać to Twoje szansę na bycie lubianym wzrosną. Mogą się z pewnością zwielokrotnić. Ale w jakim stopniu to już zależy od Ciebie. Pamiętaj o tym by codziennie ćwiczyć te reguły w pracy i w swoim otoczeniu, aż staną się nawykiem.

1. Nie krytykuj innych

Pierwszą podstawową zasadą do bycia lubianym jest powstrzymywanie się od krytyki innych w pracy. To samo tyczy się ich oceniania, pouczania. Człowiek pouczony lub skrytykowany przez drugą osobę czuje pewną obrazę. Odczuwa brak sympatii do drugiej osoby. Przecież prawie zawsze trzymamy się swojego zdania. Nawet gdy nie zdajemy sobie sprawy z jego błędu.

Dlatego pamiętaj, zamiast krytykować spróbuj zrozumieć drugą osobę. Rozważ jej tok myślenia, dokładnie to przeanalizuj. Niewątpliwie w ten sposób wzbudzisz sympatię w drugiej osobie i będzie Cię bardziej lubiła. Jak zatem wytknąć komuś błąd? – Na to odpowiem w innym punkcie.

2. Zainteresuj się ich sprawami

Aby zdobyć wartościowych przyjaciół w pracy musisz okazać szczere zainteresowanie. Zawsze gdy nadarzy się okazja wzbudzenia zainteresowania – rób to. Przykład z życia. Pewna osoba starała się o podwyżkę w pracy. Jej stosunki z szefem nie były za dobre. Kiedy zobaczyła, że jej szef interesuje się wędkarstwem to wiedziała już co robić

Poszła więc do jego gabinetu. Nie zapytała od razu „Czy mogę dostać podwyżkę”. Zamiast tego zapytała go „Jak długo łowi Pan już ryby?”. W ten sposób zapoczątkowała nową konwersację. Wzbudziła jego zainteresowanie i rozmawiali tak przez półgodziny. W końcu zapytała o podwyżkę. Szef się zgodził. Dlatego pamiętaj zainteresuj się rzeczami innych osób.

3. Uśmiechaj się do innych

Nie ma nic bardziej przyjemnego od szczerego uśmiechu. Może nie wiedziałeś, ale sam uśmiech wytwarza endorfiny. Są to jedne z hormonów. Odpowiedzialne są one za nasze samopoczucie. Nie bez powodu są nazywane „hormonami szczęścia”. Dlatego niewątpliwie warto się uśmiechać.

Ale to nie jedyny powód dla którego się uśmiechamy. Szczery uśmiech wzbudzi sympatię w stosunku do kolegów czy koleżanek w pracy. Robi on także dobre pierwsze wrażenie. W związku z tym nigdy o nim nie zapominaj. Tylko pamiętaj o jednym. Uśmiech zawsze musi być szczery jak wszystko inne. Już dziś zacznij ćwiczyć nawyk uśmiechania się do innych.

4. Szczerze słuchaj innych osób

Jedną z najprzyjemniejszych rzeczy które możemy zrobić dla kogoś jest jej szczere wysłuchanie. Musisz pamiętać o tym, by zawsze słuchać do końca innych osób. Gdy ta osoba skończy mówić odczekaj około 4 sekundy. Dzięki temu zapadnie chwila ciszy. W tym momencie druga osoba pomyśli, że analizujesz to co powiedziała

A taka analiza na pewno wzbudzi sympatię w stosunku do Ciebie.  W związku z tym zawsze wysłuchuj drugiej osoby do końca, aby być lubianym w pracy. Staraj się im nie przerywać. Mów dopiero gdy oni skończą mówić. Tylko pamiętaj o jednym. Wysłuchuj ich szczerze. Niech stanie się to Twoim kolejnym nawykiem.

6. Spraw aby poczuli się ważni

Jedną z kluczowych pragnień ludzkich to poczucie własnej wartości. Każdy człowiek potrzebuje uznania. Chce tego, aby był ważny w swoim środowisku i nie tylko w nim. Poczucie ważności sprawia, że czujemy się lepiej, a tym samy bardziej lubimy innych. W związku z tym spraw aby Twój rozmówca poczuł się ważny.

Mów o jego sprawach. Opowiadaj o nim samym. Słuchaj go nieustannie i nie przerywaj mu w rozmowie. Szukaj rzeczy które sprawią, że Twój rozmówca poczuje się ważny. To może być cokolwiek. Na przykład kiego komuś udało się dostać awans. Pogratuluj mu. W ten sposób jego poczucie własnej wartości się zwiększy. Z pewnością wtedy będziesz bardziej lubianą osobą w pracy.

7. Mów ludziom po imieniu i nazwisku

Może o tym nie wiesz ale ludzie uwielbiają jak się do nich mówi po imieniu. Przecież to dla nas najważniejsze słowo. Dlatego zapamiętaj imię każdej osoby którą spotkasz. Niech stanie się to Twoim nawykiem. Mów ludziom po imieniu. W ten sposób poczują się bardziej ważni.

Wielu biznesmenów, polityków stosuję właśnie tą zasadę. Powody mogą być różne. Na przykład polityk chce wypaść lepiej w kampanii wyborczej. Natomiast biznesmen pragnie nawiązać jakiś kontrakt. Pamiętaj, by mówić ludziom po imieniu.

8. Unikaj kłótni z innymi ludźmi w pracy

Jeżeli dojdzie do kłótni musisz pamiętać o jednej rzeczy. Za wszelką cenę staraj się jej unikać. Nawet jeśli macie inne poglądy, nie zgadzacie się w jakiejś sprawie to ignoruj spory. Jeśli natomiast dojdzie do kłótni to niewątpliwie musisz zastosować się do kilku reguł.

Po pierwsze pogódź się z poglądami Twojego rozmówcy. Nie krytykuj go. Dokładnie przeanalizuj sprawę. Kto wie może jeśli dokładnie ją przeanalizujesz to okaże się, że nie masz racji. Podziękuj mu za rozmowę i powiedz, że szanujesz jego poglądy. Możesz też umówić się na kolejne spotkanie.

9. Przyznaj się do błędu

Pewnie nie raz zdarzyła Ci się sytuacja w której nie umiałeś przyznać się do błędu. Na pewno każdemu z nas się to zdarzyło. Dlatego wykształć w sobie nawyk przyznawania się do swoich błędów. Nigdy nie kłóć się, że masz rację, skoro wiesz, że jej nie masz.

W ten sposób będziesz bardziej lubianym w pracy. Ważne jest to żebyś szybko przyznał się do błędu. Od razu mów to, gdy zauważysz, że mówisz lub robisz coś źle. Niewątpliwie takie zachowanie zaskakująco prędko przyniesie pożądane przez nas rezultaty.

10. Nigdy nikogo nie plotkuj

nie plotkuj, aby być lubianym

Najgorszą rzeczą jaką możesz zrobić jest plotkowanie o kimś. To może być każdy na przykład szef. Plotkując tracisz zaufanie w oczach swojego odbiorcy. Może on pomyśleć, że gdy Ci coś przekaże to zaczniesz plotkować i o nim. Dlatego nigdy nie plotkuj o nikim, nawet gdy inni plotkują.

Niewątpliwie w krótkim czy długim okresie czasu przyniesie Ci to niesamowite rezultaty. Ludzie nabiorą do Ciebie zaufania, a tym samym staniesz się bardziej lubiany w swojej pracy. W związku z tym pod żadnym pozorem nie rozsiewaj plotek.

11. Wytykaj innym błędy tylko w ten sposób

Jak już wcześniej wspomniałem w kłótni możemy wytknąć komuś błąd ale w pewien sposób. Na początku okaż rozmówcy uznanie i go pochwal. Po tym powiedz mu o jego błędzie ale nie bezpośrednio. Musisz użyć specjalnie przeznaczonego do tego zdania.

Powiedz mu: „Wydaje mi się, że…” lub „Mogę się mylić, ale…”. „Nie jestem w 100% pewny, ale…”. W ten sposób nie wytykasz błędu bezpośrednio.  Mówisz o błędach rozmówcy jakbyś nie był w 100% przekonany. W związku z tym Twój rozmówca nie poczuje się mniej ważny.

BONUS. Chwal innych za wszystko

Najmniejsza nawet pochwała ma na prawdę ogromne znaczenie. Dlatego chwal każdego za nawet najmniejsze jego osiągnięcie. Twój rozmówca poczuje się w ten sposób bardziej ważny. A jak wcześniej wspomniałem to właśnie poczucie własnej wartości jest bardzo istotne.

Dlatego już dzisiaj obiecaj sobie, że będziesz chwalić innych za wszystko. Pamiętaj, by nigdy nikogo nie krytykować za ich poczynania. Jak już trzeba to wytykaj im błędy, ale nie bezpośrednio. Niewątpliwie w taki oto sposób będziesz bardziej lubianą osobą w pracy.

Podsumowanie - jak być bardziej lubianym w pracy

Największą siłą dzięki której będziesz bardziej lubianym jest siła nawyku. Dlatego już dzisiaj obiecaj sobie, że będziesz nad nimi pracować. Stosuj je w pracy i nie tylko. Zasady te przydadzą Ci się w każdej sytuacji społecznej. Gdy wykształcisz w sobie te nawyki to z pewnością osiągniesz sukces.

Zobacz też: Techniki manipulacji 
Kliknij tutaj

Przewiń do góry