Jak napisać skuteczną ofertę sprzedażową?

jak napisać skuteczną ofertę sprzedażową

Aby napisać skuteczną ofertę sprzedażową musisz poznać te 9 niesamowitych porad

Jak wiemy skuteczna oferta sprzedażowa to taka oferta, która bardziej zaciekawi i zainteresuje klienta, w wyniku czego dokona on zakupu naszego produktu, czy skorzysta on z naszych usług. Dlatego sama treść takiej oferty musi być niewątpliwie doprecyzowana i skłaniać klienta do podjęcia tej właściwej dla nas decyzji. 

Odgrywa ona bardzo dużą rolę w świecie sprzedaży i nie tylko. Dlatego musimy pamiętać o tym, by pisać ją z rozwagą i w taki sposób, aby przyniosła ona dla nas jak najkorzystniejsze rezultaty. Poniżej przedstawiam 9 jakże przydatnych zasad, które pomogą Ci napisać jak najlepiej ofertę sprzedażową.

1. Wyobraź sobie, że jesteś klientem

Aby dobrze napisać ofertę, wyobraź sobie, że jesteś klientem. Musisz wczuć się w jego rolę. Zadaj sobie takie pytania: Co bym zrobił na jego miejscu? Przez jakie etapy musi on przejść, aby zdecydować się na zakup? 

Zadawanie właśnie takich pytań pomogą Ci w napisaniu jeszcze bardziej skutecznej oferty sprzedażowej. Oczywiście możesz popytać inne osoby na co najbardziej zwracają uwagę i właśnie na tych rzeczach najbardziej się skupiać.

2. Nie sprzedawaj produktu, czy usługi - sprzedawaj rozwiązanie

Praktycznie wszystkich klientów nie obchodzi to czym się zajmujesz, co robisz. Najbardziej interesuje rozwiązanie ich problemu niż to czym się zajmujemy i jak to robimy. Musisz obudzić w nich zainteresowanie, to jak będą się czuli, gdy skorzystają z Twojej usługi, czy zakupią dany produkt. 

Przede wszystkim w jaki sposób rozwiąże  to ich problem. Ludzie szukają rozwiązania swoich problemów, dlatego musisz o tym niewątpliwie pamiętać.

sprzedajemy rozwiązanie, aby napisać skuteczną ofertę sprzedażową

3. Aby napisać skuteczną ofertę sprzedażową zastosuj zasadę dowodu społecznego

Każdy z nas używa na co dzień jakiś technik manipulacyjnych, chociaż sami o tym nie wiemy. Pamiętajmy o tym, by używać ich także w ofertach. Technik manipulacyjnych jest masa, dlatego wszystkich tutaj Ci nie przedstawię, ale opowiem Ci o tych najbardziej ważnych.

-Reguła dowodu społecznego: polega ona na poparciu grupy ludzi Twojej usługi czy produktu. Ludzie prawie zawsze wybiera stronę większości, prawda? Na przykład grupka znajomych zaczyna śmiać się z jakiejś nieśmiesznej dla Ciebie sytuacji, skoro oni się śmieją to Ty odruchowo też zaczynasz się śmiać, no bo skoro tyle osób to cieszy. Dlatego zamieszczaj na stronie sprzedażowej pozytywne opinie innych osób.

Przykład zastosowania tej zasady
tutaj strona

4. Nagradzaj swoich klientów

Oferuj swoim klientom coś dodatkowego, aby zachęcić ich do zakupu, czy skorzystania z Twojej usługi. Przykładowo nie powinieneś/aś pisać: „Dlaczego musisz kupić ten produkt”. Napisz tak „Jeżeli kupisz dzisiaj ten produkt, to w prezencie otrzymasz XYZ”. 

Sama darmowa nagroda, nawet, która nie jest jakoś bardzo dużo warta, to jednak motywuje potencjalnego klienta, do zakupu, czy skorzystania z Twoich usług, prawda? Dlatego, możesz używać właśnie takiej techniki.

5. Skoncentruj się na swoim kliencie, by napisać skuteczną ofertę sprzedażową

Poświęcaj dużo czasu na wysłuchanie swojego klienta, aby zmusić go do podjęcia zakupy czy skorzystania z Twoich usług. Rób ankiety dotyczące produktów czy usług. Nie zapominaj o swoim kliencie, wyobraź sobie, że to najważniejszy element w trakcie sprzedaży. Dlatego musisz przystosować się do jego potrzeb i chęci. To właśnie dzięki temu napiszesz jeszcze lepszą ofertę.

koncentracja w pisaniu ofert sprzedażowych

6. Przeanalizuj sytuację przed i po

W trakcie pisania oferty pisz jak wygląda życie klienta do tej pory, co robi, jakie ma problemy. Następnie napisz co się stanie po zakupie czy skorzystaniu z Twojej usługi. Jest to bardzo istotne. Ta technika na prawdę pozwoli Ci zwiększyć stopień konwersji. Ludzie z reguły lubią takie porównanie, dlatego powinieneś/aś to stosować.

7. Chcesz napisać dobrą ofertę sprzedażową? - Uaktywnij u klientów różne zmysły

Ludzie niewątpliwie kochają zdjęcia, filmy. Dlatego w swoich ofertach trzeba uaktywnić w nich zmysły. Jednym z nich jest zmysł wzroku. W związku z tym należy często używać fotografii produktu, czy wykonywanej usługi. 

Poprzez pobudzanie ich zmysłów, klienci będą jeszcze bardziej tym zainteresowani, przez co skorzystają z naszej oferty. Dlatego bardzo istotne w ofertach sprzedażowych jest wstawianie obrazków, filmów itd. Nie zapominaj o tym, to bardzo ważny element w trakcie pisania oferty.

8. Pisz prostym językiem

Ludzie lubią to jak zwracasz się do nich w sposób prosty i zrozumiały. Dlatego oferty należy pisać bardzo prosto, zwięźle i na temat, aby Twój klient wiedział po co tu jest i co kupuje lub z jakiej usługi skorzysta. Używaj strony czynnej a nie biernej, więcej o tym na tej stronie (kliknij tutaj). 

pisz prostym językiem, aby napisać dobrą ofertę

9. Mów o korzyściach, aby napisać skuteczną ofertę sprzedażową

Kiedy piszesz ofertę sprzedażową, nie zapominaj o korzyściach jakie pozyska klient kupując dany produkt, czy korzyści płynące z danej usługi, którą mu oferujesz. Wypunktuj je po kolei, niech klient dowie się o wszystkich korzyściach płynących z przyjęcia tej oferty. To właśnie dzięki temu Twój klient może zdecydować się na zakup. 

Chcesz poznać jeszcze więcej technik manipulacyjnych, aby napisać skuteczną ofertę sprzedażową?

Zobacz też: 13 najlepszych porad, aby wybić się na TikToku
Kliknij tutaj

Scroll to Top